news

TIP na cvičenie – Functional Training

By on January 4, 2015
ct

Počas nekonečného čakania na sneh, nám neostáva nič iné ako venovať sa príprave.  Pozrime sa na ďalšie skvelé cviky, ktoré možu pripraviť telo na lepšie a bezpečnejšie jazdenie.

1. Kotúľanie lopty nohami

Týmto cvikom sa preventívne posilňuje predný krížový väz kolena (ACL – Anterior cruciate ligament). Zateženie prevažne prechádza na zadné stehenné svaly (hamstringy). Tieto svaly sú dôležité pre jazdenie hlavne kvôli tomu, že fixijú šlachy za kolenom a umožňujú extenziu bedrového kĺbu.

c1

Toto cvičenie má ešte variant s jednou nohou

c2

… a tiež pridaním vystierania jednej nohy, kde sa už precvičujú aj predné stehenné svaly.

c3

2. Dvíhanie činky z drepu do kríža na jednej nohe na nestabilnej položke

Toto cvičenie je dobré na silu v nohách a tiež na stabilizáciu rotácií, ktorá je potrebná na ustátie rovnováhy v kritických situáciách, ak nás niečo na svahu rozhodí.

c4

3. Kotúlanie fitlopty cez lakte v kliku

Spevňuje partie ramien, trupu, brucha a chrbátu. Pri tomto cviku je potrebné mať vystretý spodný chrbát. Ak je to príliž namáhavé, vieme to zjednodušiť tak, že si kľakneme na kolená.

c5

4. Drepy s húpaním a výskokom

Posledný cvik je zameraný na vytrvalosť. Tá je potrebná predovšetkým pri dlhších pojazdoch, keď nám začínajú odchádzať nohy a nechceme jazdu prerušiť.

c6

Opakovania

  • 60 sekundový interval pre jeden cvik
  • mezdi cvikmi/intervalmi 20 sekúnd pauza
  • cviky opakujeme v 3-4 kolách

Celé Video

2 Comments

  1. Hela

    March 13, 2015 at 6:44 pm

    mám na mysli túto knihu http://www.fitnessknihy.8u.cz/piata-kniha/ páči sa :-)

  2. Hela

    March 13, 2015 at 6:43 pm

    super video, škoda ženie každý chce cvičiť s fitloptou(najmä chlapi :-) mojmu som preto kupila knihu Přirozený funkční trénink , ktorá mi príde zameraná viac pre mužov takže ak má niekto podobný problém, odporúčame ju

Leave a Reply

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA Image

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*