news

Ski Servis – Servisák, najhoršia práca na svete?

By on March 4, 2015
marek_paraja

Pomaly tomu budem aj veriť! Zatvorený v studenej, vlhkej jaskyni s maličkým okienkom (ale dostatočným na zápal čohokoľvek) so slabým odsávaním pod neónkami, inhalujúc každý deň vypary z P-texu, vosku, riedidlá etc. Takto podobne som si to aj prečítal v článku od pána kolegu a veľmi ma to pobavilo. Až ma smiech prešiel, keď som si uvedomil extrémnu podobnosť môjmu životu servisáka. Lenže bez púdru a bez toho piva (ale aj tak nepijem).

No ale má to aj svoje malé výhody. Občas menšie darčeky od Sales-ákov (čiapky, doplnky-vzorky) pracujem s lyžami-zdokonaľujem sa, materiálom čo som poznal len z obrázkov na nete, alebo v časopisoch, servisujem najväčšie lopaty – najlepšie Race lyže, montujem viazka čo som ani netušil že existujú :) Z času načas sa objavia špeciálne edície lyží, nové značky, nové typy viazania. Obchod ponúka nákupné ceny na vybavenie-handry a pod (ale to mi je nanič aj tak).

Denne robím aj 12+ párov  väčšinou Full Servis (sklznica, všetky ryhy zaliať-orašplovať, tuniť vonkajšiu a spodnú hranu, voskovanie) A títo Angličania sa s tým neondia Vám poviem. Stačí im pár dní na svahu a sklznica je ako po jednej sezónach hociktorého z nás doma. Potom sú tu špecialitky ako fľaky-náplaste na väčšie diery v sklznici, opravy hrán a výmeny, opravy tela lyže – vrchnej časti, no a samozreme montovanie viazaní a celkový servis lyží, lyžiarok a vlastne všetkého čo má spoločné s lyžovaním! V práci si pomáham Wintersteiger strojmi: Sigma – Drivetronic (na test viazaní) – Trimjet -RS350 na štruktúru sklznice.

Máme reklamáciu na touring viazko Plum Yak, brzda sa pri vypnutí z lyže neotvára a zostáva zaseknutá. Zistili sme po úplne krátkom preskúmaní, že je oslabená pérová struna pod ramenami sa nevracia do polohy, ktora umožňuje brzde sa vysunúť. Sranda je, że zákazník s týmto problémom navštívil samotnú fabriku Plum a inžinieri akože odstránili problém. Čo konkrétne odstránili neviem, ale tento nefunkčný komponenty si nevšimli :-)

Plum je na trhu 3roky, viazania sú veľmi dobre prevedené, anodizovaný hliník, dokonca aj šablóna je super-duper CNC finiš, ale asi vychytávajú muchy. Tovarenské mačky ktoré pomáhajú pri výšľape dokonca nie sú v rovine s ryžou, pretože telo brzdy evidentne zavadzia  úplnému zahryznutiu všetkých zubov. Napr. Dynafit mačky prakticky ležia po celej svojej ploche na lyži.

Dnes nám prišli 4 páry Amerikanskej značky Meier, montoval som Demo viazania na to. Tuhá lyža, nie moc dotiahnutá čo sa prevedenia týka. Počas vŕtania dier na viazko sa z nich dymilo, spálil som skoro nový vrták! Majú kovový plát a evidentne tvrdý pod viazanim!

Bežný deň v práci! PEKLO sklznica je po natavení P-texu a teraz rašplovanie, dobré na bicáky!! Vedľa je názorná ukážka a pomocník na vyrezávanie fľakov sklznice od Briko. Nie všetky sa dajú takto vyraziť. neskúšať doma, je to celkom piplačka.

(Článok bol prebratý z Blogu / moj.freeskier.sk)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA Image

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*