news

Adam Žampa zaznamenal 6 víťazstiev na Novom Zélande

By on September 11, 2014

Adam Žampa je na Slovensku už niekoľko dní. Tohtoročnú sezónu odštartoval opäť na Novom Zélande, kde sa mu podarilo vyhrať 6 pretekov, vďaka čomu figuruje v rebríčku FIS na historicky najvyššej pozícií v obrovskom slalome. Viete ako vyzerá príprava pred sezónou a samotné preteky? Tu je jeden z blogov priamo z Adamovej stránky. Vic článkov môžete nájsť priamo na jeho stránke.

Rozhodol som sa, že tu napíšem a tiež pridám fotky aby som Vám priblížil čo počas dňa robíme, kde sme a ako vyzerá taký pretekový deň.

Začnem pretekmi, ktoré sa konali tento týžden v našom ‘domácom’ stredisku Coronet Peak. Štartoval som v dvoch obrovských slalomoch v kategorií Australsko-novozélandský pohár (ANC) v ktorom sa mi podarilo vyhrať obidva dni. Prvý deň som mal štartovné číslo 1 a išlo sa mi naozaj skvele v oboch kolách, trošku ma však mrzelo, že môj bratAndreas bol po prvom kole na druhom mieste iba 4 stotiny zamnou a v druhom kole bohužial vypadol, čo ma donutilo ešte k riskantnejšej jazde keďže som to zo štartu cele videl. V deň druhý som mal znovu číslo 1 a v prvom kole som skoro vypadol, keď som trosšku prilahol na vnútornej lyži, ale naštastie som došiel do ciela a po prvom kole som bol 3. so stratou 32 stotín na taliana Daniela Soria. V druhom kole som riskoval čo to dalo a podarilo sa mi ho vyhrať o viac ako pol sekundy, čo ma v súčte oboch jázd dostalo na prvé miesto, vďaka čomu som vyhral šieste preteky v rade zo šiestich pretekov ANC. Bol to naozaj neskutočný zážitok a vďaka týmto obrákom budem v novom prepočte FIS na 46. priečke (moje doterajšie maximum).

Výsledky 1.deň a výsledky 2.deň

Ale prejdem k celodennému programu.

Ráno vstávame už pred šiestou ideme na malú rozcvičku a na raňajky, ktoré nám už skôr pripravý náš tatik, tréner, manžér a kuchár Tomáš Žampa. Zatiaľ čo ja, Andy a Stano raňajkujeme tak tatik spoločne s naším asistentom Tominkom Kmeťom už odchádzaju na kopec aby nám stihli postaviť trať na rozjazdenie alebo následne tréning, väčšinou sú na kopci medzi prvými už okolo 7:00, keďže medzi trénermi sú to ráno vždy preteky kto bude na kopci prvý. My ideme na kopec druhým autom v ktorom máme už pripravené lyže, ktoré už deň dopredu pripravil Stano v lyžiarni. Odchadzame skoro vždy o 5 minút 7, aby sme nakopci už okolo 7:15 boli. Tam vyložime všetky veci z auta a ideme sa prezliesť do lyžiarskeho. Potom následuje rozjazdenie v trati, ktorú nám tréneri pripravili. Prehliadka je hneď po rozjazdení a ja sa na nej stále snažím byť prvý, aby tam ešte nik nebol. Po prehliadke sa ešte idem rozjazdiť a potom sa nachvílku zohriať do chaty alebo bufetu. Zatial čo ja som s Andym v chate tak naš team nám vynesie všetky pretekové lyže a veci na štart, tam ich Stano ešte jemne podla potreby doladi. Tak 20 min pred štartom idem hore a začnem sa rozcvičovať. Po prvom kole idem väčšinou vždy naspäť do chaty sa znovu zohriať alebo si idem dať volnú jazdu podla toho ako sa cítim. Pokračuje prehliadka druhého kola a potom už znovu štart, na ktorý idem podľa toho, ktorý som skončil v prvom kole, keďže najlepších 30 pretekárov štartuje vždy v opačnom poradí. Čiže ten kto je v prvom kole 1. štartuje ako 30ty. Po pretekoch je vyhodnotenie, ale to bude v tomto prípade až 6.9. čiže po slalomoch v ktorých robím ja už len predjazd.

Keď sa vrátime naspäť z kopca, každý ma rozdelené svoje úlohy. Tatik pripravý už dopredu uvarený obed, ktorý musí vždy deň dopredu poobede už uvariť. Tominko pomáha pri všetkom s čím treba a vždy najlepšie rozohreje krb. Stano si začne pripravovať lyže na ďaľší deň a ja s Andym si vybalíme veci z kopca a dáme ich sušiť. Potom sa spoločne naobedujeme a po obede zaťiaľ čo ja a Andy spíme tak Stano maká v lyžiarni, tatik v kuchyni a Tominko v obývačke. Poobede máme vždy druhú fázu buď v posilke, na štadióne, slackline alebo beháme. Po tréningu ktorý trvá cca do 18:00 sa umyjeme a keď treba Tominko mi dá masáž keďže tu fyzioterapeuta nemáme. Večeriame okolo 19:30 a hneď po večery sme všetci radi, že si môžme ísť lahnúť do postele, no keď máme ešte náladu tak si zahrajeme proti sebe poker, ktorý som ja už dohral, lepšie povedané prehral všetky vložené peniaze :D . O 21:00 idem do postele a som rád, že v nej môžem byť čím skôr, aby som si čo najviac oddýchol na ďalší deň na lyžiach.

Takto tu vyzerá 90% nášho sústredenia :) Napísal som to tak aj preto aby všetci videli, že tých 6 pretekov čo sa mi podarilo v rade vyhrať nieje len vďaka mojej drine, ale najmä o tých ľuďoch okolo mňa ako sú môj tatik Tomáš, mamina Slávka, ktorá v noci nemôže spávať a sleduje nás na Live-timingupriatelke Dade, Tominkovi, Stankovi, ktorí ma vždy podržia aj keď to nejde. A samozrejme aj vďaka sponzorom bez ktorých by som tu ani nemohol byť.

Verím, že tento blog sa Vám dobré čítal a že ho budete komentovať či zdielať s vašimi priateľmi. Na každú otázku vždy rád odpišem.

Pekný piatkový večer na Slovensko všetkým.